x

Ile kosztuje nadruk na koszulce

Koszulka z Twoim własnym nadrukiem to świetny pomysł na prezent. Możesz sprawić ją sobie lub też bliskiej osobie. Taka odzież jest wyjątkowa, ponieważ możesz być jedyną osobą, która będzie posiadaczem jedynego w swoim rodzaju T-shirta. Koszulki to również znakomita forma reklamy. W wielu firmach koszulki reklamowe stały się obowiązkowym elementem firmowej identyfikacji. Ile w takim razie kosztują koszulki z własnym nadrukiem? I od czego zależy jej cena?

Ile kosztuje nadruk na koszulce? To pytanie często można usłyszeć od klienta, którego interesuje druk na odzieży. Przeważnie cena klasycznego t-shirta to ok. 50 zł, ale jak się okazuje na rynku ceny są mocno zróżnicowane. Odpowiedź więc na to pytanie jest niejednoznaczna, ponieważ cena koszulki z nadrukiem zależy od bardzo wielu elementów. Postaramy się jednak poniżej napisać - od jakich.

Materiał
Materiały stosowane na koszulkach są bardzo różne. Najbardziej popularne z nich to bawełna i poliester, a często również ich mieszanka w różnych proporcjach. Każdy z tych materiałów ma swoje właściwości. Materiały te mają również swoją gramaturę - podobnie jak papier. Im wyższa gramatura, tym koszulka będzie miała większą trwałość. Aczkolwiek mitem jest twierdzenie, że wyższa gramatura koszulki oznacza sama w sumie jej lepszą jakość. Należy bowiem wziąć pod uwagę np. takie elementny jak rodzaj bawełny lub poliestru, krój, rodzaj przeszycia i konstrukcję ściągacza. Najbardziej optymalnym materiałem jest naturalna bawełna, choć poliester również ma swoje zalety. Im niższej jakości materiał, im niższa gramatura produktu - tym można spodziewać się niższej ceny. Wiąże się to jednak z gorszą trwałością produktu, jak również jego wyglądu po kilku - kilkunastu noszeniach. Dobór materiału również ma wpływ na trwałość nadruku. Warto również zauważyć, że tkaniny stosowane dla odzieży sportowej czy termicznej wymagają zastosowania specjalnych farb co również powoduje wzrost ceny samej koszulki.


Dobór techniki nadruku i farb

Dobór konkretnej metody nadruku ma też oczywiście wpływ na finalną cenę koszulki. Każdy ze sposobów zadruku i rodzajów farby ma swoją specyfikę i zastosowanie. Każdy z nich daje też finalnie nieco inny efekt i inną trwałość. Każda metoda to również nieco inny koszt. Często jednak to właśnie konkretny projekt, który chcemy wydrukować determinuje wybór danej techniki zadruku. Za najdroższe metody, choć bardzo efektywne i precyzyjne uważany są haft komputerowy czy stosowanie folii flex lub flock. Sitodruk jest z kolei metodą dość tanią, jednak sprawdza się znakomicie tylko gdy wzory nie są zbyt skomplikowane. Najbardziej uniwersalną metodą, która sprawdzi się również przy bardziej wymagających nadrukach jest druk cyfrowy (DTG). Jest ona także stosunkowo tania, szczególnie w przypadku małych nakładów (nawet od 1 sztuki.)

Nakład
Jak wspomnieliśmy wyżej dobór techniki nadruku jest również zależny od nakładu jaki potrzebujemy. Wówczas warto zorientować się czy metoda, którą chcemy się posłużyć jest korzystna cenowa w oczekiwanym przez nas nakładzie. Ceny za sztukę mogą być diametralnie niższe przy większych nakładach np. w przypadku sitodruku. Generalnie we wszystkich technikach druku - cena pojedynczej koszulki z nadrukiem zazwyczaj powinna spadać przy zamówieniach większej ilości sztuk.

Wielkość nadruku
Cena koszulki zależna jest również od wielkości samego nadruku. Im większe rozmiary ma sam nadruk, tym można spodziewać się, że będzie ona wyższa. Z kolei nadruk kilku elementów, np. koszulki z nadrukiem z tyłu i z przodu również spowoduje wyższy koszt zamówienia. Warto więc zastanowić się, czy chcemy zadrukować obie strony czy również np. rękawy. Najdroższe są koszulki z nadrukiem typu full print. Wiąże się to z koniecznością zastosowania w nich większej ilości farby, a czasami także dodatkowych technik, które umożliwiają zadruk np. wokół rękawów czy po bokach.

Rozmiar koszulki
Cena koszulki zazwyczaj nie powinna być związana z tym czy chcesz zamówic koszulki w rozmiarze S czy XL. Nadruk na koszulkach L czy XL jest co prawda obiektywnie większy, jednak nie powinno mieć to przełożenia na koszt. Również koszulki damskie i męskie tego samego rodzaju są przeważnie w takich samych lub zbliżonych cenach.

 

Jaki nadruk na koszulce jest najtrwalszy


Za najbardziej trwałe metody nadruku uważany jest sitoduk, termotransfer oraz zastosowanie haftu komputerowego. Jednak nie każde zamówienie będzie opłacalne i możliwe do wykonania w tych technikach. Metody te będą problematyczne lub bardzo drogie - jeśli chcesz zamówić np. jedną koszulkę lub Twój projekt jest bardzo rozbudowany (np. posiada przejścia tonalne). DTG to z kolei kompromis między trwałością, a uniwersalnością. Z drugiej strony przed wyborem techniki druku warto zastanowić się, czy koszulka będzie noszona przez rok - 3 lata, czy też może będzie użyta tylko okazjonalnie podczas jednego eventu.

 

Gdzie zrobić nadruk na koszulce


Na rynku istnieje mnóstwo dostawców odzieży reklamowej, a więc wybór producenta koszulek może powodować lekki ból głowy. Skorzystanie z ich ofery nie wymaga czasem nawet wyjścia z domu. Wiele firm, oferujących druk online bowiem posiada również kreator koszulek, dzięki czemu proces  opracowania projektu jest znacznie łatwiejszy. Przy wyborze dostawcy standardowo wypada przeczytać opinie, jakie ma dany producent, dowiedzieć się o stosowanych metodach nadruku oraz sprawdzić cennik koszulek.

 

 

 

Przeczytaj także:

Jakie wizytówki wybrać?

Wizytówki jaka gramatura papieru

Ile kosztują wizytówki?

Jak wręczać wizytówki?

Kiedy wręczać wizytówki?

Wizytówki - jaka gramatura?

Co na tyle wizytówki?

Gwarantujemy najwyższą jakość!
Na naszej witrynie stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdziecie Państwo w Polityce prywatności.
Akceptuję
Darmowa wysyłka Poleć Viperprint