Dzięki ulotkom reklamowym promuje się wiele sklepów, restauracji i punktów usługowych. Jest to tania i łatwa do przygotowania forma promocji, jednak, by osiągnąć możliwe najlepsze efekty kampanii, powinno się stworzyć przemyślany projekt. Sprawdź, jak zrobić ulotki reklamowe, które przykują uwagę odbiorców.
Chwytliwe hasło czy opis usług?
Zanim przystąpi się do druku ulotek powinno się dokładnie przemyśleć, jak ma wyglądać gotowy materiał reklamowy i w jakim celu ma służyć.
Drukarnia wykona zlecenia na wydruk każdego projektu ulotek, jednak nie będzie przy tym oceniać jego estetyki ani treści. Jeżeli zamierzasz przygotować ulotki dla swojej firmy, pomyśl, jaki typ ulotek zwraca Twoją uwagę? Interesują Cię sztampowe opisy usług lub towarów w sklepie?
Czy też Twoje zainteresowanie zdobywa jedynie obietnica uzyskania konkretnej korzyści przedstawiona w firmie chwytliwego hasła? Z pewnością odpowiesz, iż to określona korzyść sprawi, że zatrzymasz ulotkę zamiast wyrzucić ją do kosza.
Pamiętaj! Odbiorca oczekuje realnych zysków ze skorzystania z ulotki, którą otrzymał. Obietnica rabatu w wysokości 5 procent na zakupy produktów nieprzecenionych jest mało zachęcająca dla klientów.
Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę odbiorcy, przedstaw mu korzyść, która wskaże, że to właśnie Twoja oferta jest ciekawsza od oferty konkurencji.
Gdzie wydrukować gotowy projekt ulotek?
Jak zrobić ulotki reklamowe po przygotowaniu projektu? Z gotowym wzorem powinno się udać do drukarni. Ulotki można zamówić w drukarni internetowej, gdzie wybierze się odpowiedni papier do ich wydruku, a także ewentualne uszlachetnienia, jakimi mają być pokryte.
Następnie projekt jest automatycznie sprawdzany - jeżeli pojawią się w nim błędy, przed wydrukiem konieczne będzie poprawienie pliku z wzorem ulotki.
Ważne! Jeśli projektujesz ulotkę samodzielnie, możesz skorzystać z makiety udostępnionej przez drukarnię. Makieta w pliku przygotowanym dla programów takich jak Adobe Illustrator i CorelDRAW pomoże Ci wykonać prawidłowy wzór do wydruku materiałów reklamowych.
Plik ułatwia rozmieszczenie grafik, logo i treści, by wszystkie elementy ulotki były widoczne po wydrukowaniu.