x

 

 

Rollupy przyciągające uwagę

 

 

Rollup to inaczej stojak reklamowy, który składa się z kasety z systemem rolującym, stelaża – najczęściej aluminiowego – mechanizmu napinającego, listwy zaciskowej i wysięgnika. Całość można zwinąć i wygonie przenosić oraz wielokrotnie wykorzystywać. Rollupy drukujemy w technologii UV na materiale blockout 420g/m2, który jest odporny na działanie czynników zewnętrznych i nie zawija się samoistnie na brzegach. Ta opcja cechuje się lepszą jakością i wytrzymałością niż druk na tańszych materiałach, jak np. frontlit. Dzięki niej druk nie wyblaknie, a rollup będzie dłużej pełnił swoją funkcję. Największą popularnością cieszą się rollupy z lekkiego aluminium – taka konstrukcja ułatwia transport.

 

Zalety stosowania rollupów

 

  • przenośna forma reklamy

  • niska waga i łatwy transport

  • odporność na uszkodzenia i trwałość

  • szybki montaż

  • efektywność przekazu marketingowego

 

 

Najważniejsze zalety, dzięki którym rollupy zyskują coraz większą popularność i są coraz częściej wybierane – w porównaniu do ulotek czy plakatów – to trwałość i możliwość łatwego przeniesienia w inne miejsce.

 

Te cechy w połączeniu z podwyższoną odpornością na czynniki zewnętrzne sprawiają, że rollup może pełnić swoją rolę nawet przez wiele miesięcy, bez utraty jakości. Możliwość wielokrotnego użytku jest szczególnie ważna, gdy mamy ograniczony budżet na działania marketingowe.

 

 

Gdzie stosować rollupy?

Ze względu na duży format i szerokie możliwości w zakresie projektowania rollupy najlepiej sprawdzają się podczas szkoleń, targów, spotkań biznesowych, konferencji, promocji, spotkań branżowych, prezentacji, na stoiskach wystawienniczych.

 

W takich miejscach są zarówno świetną formą reklamy, jak i doskonałym „kierunkowskazem”. Klient podchodzący do stoiska biznesowego czy biorący udział w szkoleniu cały czas ma podgląd na najważniejsze informacje.

 

Na rollupie zazwyczaj umieszczamy podstawowe dane firmowe oraz dane kontaktowe. To wyjątkowo efektowna forma reklamy, która od razu przyciąga wzrok. Przekaz wizualny najszybciej oddziałuje na klienta, a zachęcająca grafika pozwala łatwiej zapamiętać ważne treści.

 

 

Układ graficzny rollupu

Mimo, że rollup jest formą reklamy wielkoformatowej, powinny się na nim znaleźć tylko najważniejsze informacje – podobnie, jak na wizytówce. Z powodzeniem sprawdzi się projekt zawierający logo, hasło reklamowe firmy oraz dane kontaktowe.

 

Nadmiar treści spowoduje, że klient patrzący na rollup nie będzie wiedział, na czym się skupić – w efekcie reklama nie spełni swojej funkcji. Chodzi o to, by kluczowe dane „wpadały w oko” i „zapadały w pamięć”.

 

 

 

Projekt graficzny a odbiorca reklamy

Treść grafiki jest kwestią wyboru. Decydującymi czynnikami mającymi wpływ na kształt projektu są: z jednej strony, towar lub usługa bądź przedmiot prezentacji, z drugiej, grupa docelowa. Jaki jest cel reklamy i do kogo skierowana jest treść? – to najważniejsze pytanie, na które musimy odpowiedzieć, projektując rollup.

 

Ta kwestia jest szczególnie ważna w przypadku każdej formy reklamy wizualnej. Przed przystąpieniem do projektowania należy dokładnie przeanalizować oczekiwania odbiorców. Warto pamiętać, by nie postrzegać grupy docelowej jedynie przez pryzmat wieku. Oczywiste jest, że inaczej będzie wyglądała reklama dla seniorów, a inaczej reklama skierowana do młodych konsumentów. Jednak wiek to zaledwie jeden z wielu czynników.

 

Przeważająca ich część ma charakter międzypokoleniowy – jak np. zainteresowania, hobby. Przykładowo, jazdę na rowerze lubią osoby w różnym wieku. Podczas przygotowywania strategii marketingowej dla firmy sprzedającej rowery, nie ma konieczności tworzenia projektów graficznych dedykowanych – osobno – młodym i starym rowerzystom... choć oczywiście wszystko zależy od indywidualnych upodobań oraz przyjętych celów kampanii reklamowej.

 

 

Wymiary i przygotowanie projektu do druku

 

Rollup ma kształt prostokąta w układzie pionowym. Dostępne na rynku wymiary rollupów to:

 

  • 85x200 cm

  • 100x200 cm

  • 120x200 xm

  • 150x200cm

 

 

Najpopularniejsze są rollupy o szerokości 85 i 100 cm. Istotną kwestią jest odpowiednie rozmieszczenie treści – najważniejsze informacje powinny znaleźć się w górnej części, a więc w centrum pola widzenia, te znajdujące się na dole będą mniej czytelne.

 

Nie ma potrzeby dodawania spadu po bokach i od góry projektu, natomiast konieczny jest spad od dołu – zależny od mechanizmu składania rollupu i konstrukcji. Część materiału będzie znajdowała się w specjalnej kasecie na dole, a więc pozostanie niewidoczna.

 

Standardowo stosujemy rozdzielczość 120 dpi przy skali 1:1. Tak samo, jak w przypadku innych plików do druku, czcionki należy zamienić na krzywe. Najlepiej, by wszystkie elementy projektu zostały spłaszczone do jednej warstwy.

 

Aby zminimalizować konsekwencje faktu, że odruchowo skupiamy się na górnej części rollupu – znajdującej się na wysokości wzroku – można zastosować kilka prostych trików. Projektując dolną część rollupu, użyjmy np. większej czcionki oraz mocniejszych, bardziej wyrazistych kolorów.

 

Przygotowując treść należy wziąć pod uwagę, z jakiej odległości będzie oglądany rollup. Nadmiar treści automatycznie zmniejszy czytelność reklamy. Pamiętajmy, że rollup ma jedynie przyciągnąć klienta – do stoiska sprzedażowego, do sklepu czy innego miejsca, w którym będzie mógł zapoznać się ze szczegółami reklamowanej oferty.

 

 

Gwarantujemy najwyższą jakość!

             
Poleć Viperprint