Koszt druku wizytówek zależy od kilku czynników. Możliwe jest zamówienie zarówno wizytówek, które kosztują kilkanaście groszy za sztukę, jak i kartoników, za które płaci się po kilkadziesiąt złotych za sztukę. Ile kosztują wizytówki i od czego zależy ich cena?
Rodzaj papieru wizytówki to nie wszystko
Cena wizytówek jest zależna od rodzaju wybranego papieru, jednak to tylko jeden z czynników, które na nią wpływają. Im cieńszy jest papier, tym tańsze są wizytówki. Ile kosztują standardowe zamówienia?
Zwykle za projekty drukowane na matowym papierze kredowym o gramaturze 350 g/m2 płaci się od kilku do kilkunastu groszy za sztukę w zależności od wielkości zamówienia.
Taka cena obowiązuje w przypadku wizytówek bez uszlachetnień, tłoczeń i innych zdobień. Jeżeli papier ma być dodatkowo uszlachetniony za pomocą folii lub lakieru wybiórczego UV, cena wizytówek rośnie nawet do 1 zł i więcej za sztukę.
Wiele zależy również od rodzaju wizytówki. Ile kosztują efektowne wizytówki Multiloft? W ich przypadku cena za jedną sztukę może wynosić ponad 2 zł.
Jeszcze więcej płaci się za projekty na papierach ozdobnych i ekologicznych, bądź wykonane na drewnie, plastiku lub innym tworzywie. Ponadto cena wizytówki rośnie, gdy jej kształt odbiega od powszechnie przyjętej formy, czyli prostokąta o wymiarach 90x50 mm.
Więcej płaci się za wydruki z zaokrąglonymi rogami, składane lub o innym, niestandardowym kształcie. W przypadku kształtów niestandardowych drukarnia potrzebuje specjalnego wykrojnika do wizytówek, dlatego cena zamówienia jest ustalana indywidualnie.
Najdroższe wizytówki - ile kosztują wizytówki z diamentami?
Cena najdroższej wizytówki na świecie wynosi 1500 dolarów, czyli około 6 tysięcy złotych za sztukę. W tej cenie można zamówić projekt wykonany przez brytyjską firmę Black Astrum. Projekt jest wykonany z najwyższej jakości materiałów, a jego ozdobę stanowią diamenty.
Ekskluzywna wizytówka jest symbolem wysokiego statusu społecznego, a jej właścicielami mogą stać się tylko nieliczne osoby. Co ciekawe, Black Astrum samo wybiera klientów, dla których wykona wizytówki. Gwiazdy Hollywood, bogaci biznesmeni i celebryci nie skorzystają z projektu - jest on zarezerwowany wyłącznie dla najważniejszych ludzi na świecie.