x

Jak reklamować firmę

We współczesnym świecie mamy mnóstwo sposobów na reklamę swojej firmy. Dzisiaj każdy się reklamuje, a powiedzenie "reklama dźwignią handlu" nigdy bardziej nie było prawdziwe. Rynki zbytu są bardzo konkurencyjne, więc dobra reklama jest równie ważna jak dobry produkt, który oferujemy. Na szczęście możemy przebierać w sposobach dróg promocji. Od reklam tradycyjnych w telewizji, radio, czasopismach, poprzez materiały reklamowe, gadżety, banery czy reklamy zewnętrzne na promocji w internecie kończąc.

Dobór narzędzi i sposobów reklamy Twojej firmy jest bardzo ważny, a zależy oczywiście od tego jaką działalność prowadzisz oraz do jakich klientów chcesz dotrzeć. W poniższym materiale przedstawimy Wam pokrótce najważniejsze z nich: zarówno reklamy offline, jak i online.

 

Gdzie reklamować swoje usługi?


Mimo tego, że reklama w internecie ma coraz większe znaczenie - reklamy offline nadal maja się dobrze. Nie należy zapominać, że potencjalni klienci czytają czasopisma, słuchają radia, oglądają telewizję czy stykają się na codzień z reklamą zewnętrzną lub materiałami reklamowymi, takimi jak ulotki czy foldery. Dlatego, też firmy, których reklamy będą widoczne w wielu miejscach lub pod różnymi postaciami mogą okazać się bardziej skuteczne.

 

 

Wizytówki

Każda profesjonalna firma powinna mieć swoją wizytówkę. Z wizytówką jest tak, że nigdy nie wiadomo, kiedy może się ona przydać. Ten mały kartonik nierzadko może być naszym kołem ratunkowym i uratować nasze życie biznesowe. Jeśli nasz potencjalny klient lub kontrahent, z którym rozmawiamy – nie ma na przykład ze sobą telefonu, na którym mógłby zapisać nasz numer telefonu - wizytówka będzie wtedy idealnym rozwiązaniem. Twojemu potencjalnemu odbiorcy zawsze może też brakować czasu, by zapisać nasze dane kontaktowe – wystarczy wręczyć wtedy naszą wizytówkę. Zawsze jest to odbierane jako profesjonalne i właściwe podejście. Dobrze skrojona wizytówka sprawi, że kontrahent zawsze będzie mieć Twoją firmę w pamięci.

 

Ulotki, foldery i katalogi
W ostatnim czasie ulotki zaczęły być kojarzone z nachalną reklamą. Wciskane nam na ulicach lub do skrzynek pocztowych mogą zniechęcić odbiorcę. Ale nie zawsze tak musi być. Ulotki cały czas świetnie sprawdzają się w gastronomii i wielu usługach lokalnych. Oczywiście wszustko zależy od specyfiki danej branży, ale i od pomysłu i odpowiedniego podejścia. Dla branż czy usług premium warto zainwestować w druk ulotek lub folderów reklamowych wyższej jakości. W wielu branżach idealnie sprawdzą się też ekskluzywne katalogi z prezentacją produktów. Klienci są bowiem przyzwyczajeni do określonego standardu wykonania. Od pierwszego wrażenia wiele zależy, więc słabej jakości ulotka może mieć odwrotny efekt niż pożądany i zniecięcić odbiorcę. A negatywny odbiór Twojej firmy będzie trudno zmienić.

Gadżety reklamowe

Obecnie wiele firm dysponuje gadżetami takimi jak długopisy, koszulki, kalendarze czy kubki. Trzeba podchodzić do nich z rozwagą. Tutaj najlepiej sprawdzają się te, które mają albo walor przydatności (np. notes lub kalendarz) albo są też bardzo wysokiej jakości. Im gadżet bardziej oryginalny tym większa szansa na miejsce w pamięci odbiorcy. Jeśli więc chcemy przeznaczyć środki na różne gadżety - warto wydać je na gadżety dobrej jakości - odbiorca zapamięta Cię lepiej, a obecny klient doceni bardziej. Ważne jest też to, aby gadżetów nie rozdawać bez końca, Przyzwyczajanie klientów, że cokolwiek zrobią to coś otrzymują nie jest dobre. Dlatego pomysłowe gadżety reklamowe to świetny materiał np. na różnego rodzaju konkursy z nagrodami.

Reklamy zewnętrzne

Warto też poświęcić kilka słów na reklamę zewnętrzną, która sprawdza się w wielu sektorach rynku. Reklamy zewnętrzne to np. bilboardy, banery czy choćby szyldy i witryny sklepowe. W przypadku billboardów warto umieścić je w takim miejscu gdzie jest po prostu duży ruch, a tym samym dużo odbiorców. Wówczas szansa, że ktoś zwróci uwagę na Twoją reklamę znacznie wzrasta. Na bilboardach można zareklamować praktycznie wszystko - od reklamy firmy, produktu, poprzez reklamę wydarzenia, występu, targów czy choćby otwarcia sklepu. Z kolei witryna lub szyld jest niezmiernie ważnym elementem w przypadku gdy prowadzisz punkt usługowy, lokal gastronomiczny - to znak, z którym będa kojarzyć Twoją firmę odbiorcy.

Udział w targach, szkoleniach, prezentacjach
W niektórych branżach jest to jedna z efektywniejszych form promocji. Możesz tam wypromować swoją firmę i zareklamować się praktycznie w dowolny sposób. Możesz rozdawać wizytówki, ulotki, katalogi produktów, gadżety reklamowe z logo Twojej firmy. Możesz również zorganizować degustację swoich produktów, prezentacje lub rozdać próbki w zależności od tego, jaki biznes prowadzisz. Możesz także być organizatorem różnego rodzaju szkolenia lub pokazów, na które powinieneś zaprosić partnerów biznesowych lub potencjalnych zainteresowanych. Warto dzielić się praktyczną wiedzą i prezentować się, jako ekspert w branży. W dłuższej perspektywie zbierzesz z tego owoce, ponieważ nawet jeśli klient nie złoży zamówienia w danej chwili to nabierze pozytywnego przekonania do wartości jaką oferuje Twoja firma i może zaowocować to w przyszłości jakimś zleceniem.

Prężnie rozwijającymi się gałęziami promocji jest oczywiście reklama w internecie. To czy jednak jest to forma promocji odpowiednia dla Ciebie zależy od tego jaki biznes prowadzisz.


Strona internetowa
Strona interntowa jest to elementarne narzędzie reklamy Twojej firmy w internecie. Dla klientów szukających usług przez internet jest to niezwykle często decydujący element, o tym czy klient wybierze Twoje usługi. Znaczenie ma oczywiście jej wygląd, funkcjonalność, wygoda korzystania i łatwość zakupu. Dobrze zaprojektowana strona internetowa jest jednocześnie tanią formą reklamy. Jednak firmowa witryna to nie wszystko, ponieważ Twoi potencjalni odbiorcy muszą jeszcze być w stanie odszukać Twoje usługi w gąszczu innych.

Pozycjonowanie
Aby Twoja witryna była widoczna tam gdzie klient może jej szukać trzeba wykonać jeszcze dodatkową pracę. Jedną z najbardziej skutecznych metod reklamy w internecie jest pozycjonowanie strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie strony to jednak długi proces, po to aby uzyskać jak najwyższe pozycje Twojego serwisu w wyszukiwarkach internetowych. Warto zastanowić się po pierwsze jakie słowa kluczowe są ważne dla naszego biznesu i jak naszych produktów lub usług mogą szukać nasi odbiorcy. Jest to najważniejszy etap, którego nie można pominąć przy projektowaniu zarówno samej witryny, jak i w późniejszym procesie pozycjonowania.

Reklamy płatne

W przeciwieństwie do wspomnianego wcześniej długotrwałego pozycjonowania - w wyszukiwarkach możemy skrócić sobie drogę do czołowych wyników w wyszukiwarce - płacąc za nie. Reklamy Ads dają możliwość szybkiego pokazania Twojej oferty w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli zależy Ci na czasie - jest to opcja dla Ciebie. Reklamy Ads są jednak trochę drogą "na skróty". Najlepiej więc działać dwutorowo - systematycznie pracując nad podnoszeniem swojej pozycji organicznej w wyszukiwarkach i reklamując w wyszukiwarkach, wzmacniając tam swoją obecność.

Portale branżowe

Serwisy branżowe to tematyczne witryny internetowe. Tworzone są w celu gromadzenia informacji o produktach, firmach, usługach związanych z poszczególnymi branżami. Ich ogromną zaletą jest to, że ze względu na swoją specyfikę przyciągają odbiorców zainteresowanych już konkretną tematyką, produktem lub działalnością.

Social media

Współcześnie korzystanie z portali społecznościowych stało się niemalże codziennością dla każdego z nas. Może to być więc znakomite narzędzie reklamy w Internecie. W zależności od tego, jaką grupę docelową obierasz za swój cel - swoją aktywność kierujesz w stronę tych serwisów, na których jest największa szansa dotarcia do docelowego klienta. Do dyspozycji masz wiele serwisów społecznościowych, a najbardziej znaczącymi są Facebook, YouTube, Linkedin czy Instagram. Każdy z nich ma swoją specyfikę, wady i zalety. Działania reklamowe w serwisach społecznościowych mają duży potencjał i mogą bardzo przyczynić się do pozyskiwania nowych klientów, którzy polecać mogą Twoje produkty lub usługi. Social media to również przestrzeń na to, aby przybliżyć potencjalnym odbiorcom to co oferujesz w postaci zdjęć, filmów, nagrań lub treści. Możesz tutaj też podzielić się swoją wiedzą branżową, umieszczać ciekawostki lub porady. To także niekwestionowana możliwość interakcji, zasięgnięcia opinii i bliskości z odbiorcami, którzy częściej skłonni są wyrażać swoje zdanie w internecie. Dobrze prowadzone działania to idealny sposób, aby „dać się zauważyć”. Dzieląc się swoją wiedza czy poradami budujesz pozytywny wizerunek, który może przełożyć się późniejszą sprzedaż.

Blog

Wydawać by się mogło, że to dobry sposób na reklamę Twoich produktów czy usług w internecie. Chyba każdy wie, czym jest blog. Jeżeli sam jeszcze takiego nie prowadziłeś, to na pewno zetknąłeś się z tym rodzajem komuniakcji, odwiedziłeś lub przczytałeś artykuły blogowe wybranych autorów. Aby jednak stworzyć wiarygodnego bloga potrzebujesz zasobów, przede wszystkim czasu na regularne pisanie i dodawanie rzeczowych i merytorycznych artykułów. Promocja na forach dyskusyjnych ma na celu utkwienie w świadomości klientów informacji o istnieniu Twojej firmy lub produktów, a także budowanie pozytywnego postrzegania Twojej firmy przez klientów.

E-mail marketing

E-mail marketing jest to rodzaj reklamy online, realizowany za pośrednictwem wysyłanych wiadomości e-mail. Wysyłane są one po to aby pozyskać nowych klientów lub dotrzeć do klientów, którzy już z naszych usług korzystają. Pierwszym skojarzeniem z tym typem reklamy jest zapewne to związane z dużymi ilościami wiadomości spam, które pewnie otrzymujesz na swoją skrzynkę e-mail. Jednak wbrew pozorom, e-mail marketing jest nadal jednym ze skuteczniejszych narzędzi marketingu internetowego. Warunkiem skuteczności jest jednak odpowiednia selekcja grupy docelowej oraz opracowywanie dobrze dopasowanych i personalizowanych wiadomości. Wysyłanie jednej ogólnej wiadomości do możliwie największej ilości odbiorców kompletnie mija się z celem. Jeśli jednak odpowiednio dopasujesz treść e-maila i rodzaj produktu do odbiorcy Twój mailing może odnieść sukces.

Jaka reklama jest skuteczna?

To pytanie zazwyczaj samo nasuwa się przy wyborze sposobu reklamy Twojej firmy. Jedyna możliwa odpowiedź jest prosta, a jednocześnie nieprecyzyjna i brzmi: to zależy. Można byłoby powiedzieć również - taka reklama jest skuteczna, która przynosi Ci zamierzone rezultaty. Nie można bowiem mierzyć wszystkich branż i firm jedną miarą. Każda z nich ma inną specyfikę, grupę odbiorców, poziom konkurencyjności i budżet. W jednej firmie sprawdzi się przydrożny baner a w innej ekskluzywne katalogi z produktami i szeroka kampania w social mediach. To o czym warto pamiętać to kilka podstawowych zasad:
- dopracuj swój produkt lub usługę. Twój klient musi mieć poczucie, że jego zakup jest trafiony, a usługa bez zarzutu. Tylko wtedy jest szansa, że dokona zakupu ponownie lub poleci Twoją firmę dalej. Reklama zawsze powinna być wsparciem i dodatkiem do tego co oferujesz, a nie odwrotnie.

- zorientuj się w potrzebach i specyfice Twoich odbiorców i potencjalnych klientów. Zasięgaj ich opinii, dowiedz się skąd czerpią wiedzę o Twojej firmie.

- podpatruj sposoby działania konkurencji, jak również podobnych firm z Twojej branży w innych krajach. Trendy zachodnie zazwyczaj szybko pojawiają się u nas.
- podpatruj sposoby działań reklamowych innych firm, odnoszących sukcesy. Być może część możesz zastosować ich pomysły u siebie.
- działaj komplementarnie: próbuj różnych sposobów reklamy
- nie działaj pochopnie, daj reklamom czas. Nie odrzucaj ich po tygodniu pod wpływem chwili - być może w Twojej branży klient potrzebuje czasu na decyzję.
- mierz efekty reklam i wyciągaj wnioski. Nie trzymaj się kurczowo reklam, które nie przynoszą efektów od lat.
- skorzystaj z doradztwa lub usług profesjonalnych agencji reklamowych
- i przede wszystkim próbuj, próbuj, próbuj...

Przeczytaj także:

Jakie wizytówki wybrać?

Wizytówki jaka gramatura papieru

Ile kosztują wizytówki?

Jak wręczać wizytówki?

Kiedy wręczać wizytówki?

Wizytówki - jaka gramatura?

Co na tyle wizytówki?

Gwarantujemy najwyższą jakość!
Na naszej witrynie stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdziecie Państwo w Polityce prywatności.
Akceptuję
Darmowa wysyłka Poleć Viperprint